EcoFruct Sultana, povestea unei tinere absolvente care a mizat pe cultivarea pomilor fructiferi

 

 

Agroproiect de succes: EcoFruct Sultana, povestea unei tinere absolvente de Psihologie care a mizat pe cultivarea pomilor fructiferi


Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale a prezentat agroproiectul de succes al unei tinere licenţiate în psihologie, Adina Popa, care a pus pe picioare compania ECO FRUCT SULTANA SRL, care are ca obiect de activitate cultivarea și comercializarea fructelor.

 

În anul 2009, Adina Popa a elaborat și depus un proiect pe Măsura 121 „Modernizarea exploatațiilor agricole” intitulat „Înființarea unei livezi cu linie de procesare gemuri și dulcețuri”, proiect contractat în același an. Ideea a venit din experiența pe care beneficiarul a avut-o în copilărie ”am crescut la sat, pentru că mi-am petrecut majoritatea vacanțelor de vară la bunici iar cea mai mare parte din alimentele pe care le consumam provenea din ferma familiei. Am avut astfel norocul de a avea întotdeauna alimente naturale și cu adevărat gustoase. Având această oportunitate ne-am dat seama de  diferența de gust, în special, între produsele naturale și cele cu aditivi. Pentru majoritatea persoanelor ce locuiesc în orașe,  accesul la alimente naturale și de calitate este mai limitat”, potrivit declaraţiilor făcute pentru AFIR.

 

Livada este situată în satul Sultana, Comuna Mănăstirea, județul Călărași iar „denumirea firmei este formată din 3 elemente esențiale care definesc activitatea firmei (fructe naturale) dar și numele satului este inclus, nu doar pentru a indica localitatea unde se află livada, ci și pentru că acolo am copilărit și sunt foarte atașată de aceste locuri”.

 

Prin proiect au fost achiziționate atât materiale săditoare cât și mașini agricole fiabile și performante în vederea desfășurării activităților agricole la capacitățile preconizate și în timp util.

 

În prezent, proiectul este finalizat și funcțional, având o cifră de afaceri pe anul 2014 de 150.000 lei și un număr de 3 angajați permanenți. De asemenea, impactul social pe care afacerea îl are in zonă este considerabil astfel: firma asigură locuri de muncă permanente în localitate iar pe perioada verii asigură locuri de munca temporare; prin dezvoltarea unor activități economice complexe, contribuie la stimularea dezvoltării zonei agricole din județul Călărași; prin achiziționarea de utilaje noi  se evită riscul ca zona să rămână în urmă din punct de vedere al dezvoltării; proiectul răspunde necesităților.

 

Întrebată despre cum s-a desfășurat implementarea proictului, Adina Popa a menționat faptul că proiectul s-a desfășurat în parametri normali, colaborarea cuAFIR fiind bună, însă „au apărut probleme cu furnizorul de pomi care nu a putut să își respecte contractul și să furnizeze pomi în numărul și specia stabilită în ofertă. Astfel a apărut necesitatea încheierii unui act adițional și reluării licitatiei de achiziție pentru diferența de puieți pe care prima firmă nu i-a putut furniza apărând întârzieri în procesul de implementare a proiectului. De asemenea au apărut și dispoziții de șantier care au modificat contractul cu constructorul. Constructorul inițial a întampinat probleme financiare și nu a mai fost capabil să termine de realizat lucrările conform contractului, asa că ne-am văzut nevoiți să reziliem contractul cu acest furnizor”.

 

Până să ajungă la implementare, beneficiarul a avut nevoie de cofinanțare, aceasta fiind obținută atât de la o banca, printr-un credit de investiții cât și din fonduri proprii.

 

Să pătrundem pe piață a fost cel mai mare obstacol de care ne-am lovit deoarece, de multe ori, comercianții preferă fructele cu aditivi care să reziste mai mult în magazin, în detrimentul gustului și al calității. Cel mai marebeneficiar al nostru, în acest an a fost Mega Image, urmat de lanțul de magazine Naturalia. În prezent, ne ocupam de stabilirea  de contracte noi pentru anul urmator”.

 

Ca și continuitate, beneficiarul dorește sa combine specializarea pe care o are în psihologie cu pasiunea și afacerea pe care a dezvoltat-o și să creeze un concept nou pentru țara noastra: „Întrucât anul viitor livada va intra pe rod la capacitate maximă, încercăm încă de acum să încheiem contracte cu beneficiarii astfel încât marea majoritate a fructelor să fie vândute proaspete. De aseemenea ne ocupăm de definitivarea gamei de nectar, gem și dulceață a căror producție va începe anul următor. Dorim să promovăm cât mai mult conceptul „Culege singur”. Astfel, cine dorește sa cumpere fructe fără aditivi și să petreacă o zi in aer liber, într-un ambient frumos, va putea veni să iși aleagă și să își culeagă singur fructele. De asemenea, în primăvară vom amenaja un spațiu pentru seminarii în natură. 


 

Sursa: agro-tv.ro